10 Aralık 2013 Salı

Karabuğdaylı Glutensiz Mercimek Köftesi



Malzemeler : 

  • 1 ajda boy çay bardağı kırmızı mercimek
  • 4 ajda boy çay bardağı su
  • 1 ajda boy çay bardağı karabuğday
  • 2 adet kuru soğan
  • 1/2 ajda boy çay bardağı zeytinyağı
  • 1 büyük diş sarımsak
  • 2 çorba kaşığı acı biber salçası
  • 2 çay kaşığı kimyon
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 6 dal yeşil taze soğan
  • 1/4 demet maydanoz
  • Arzunuza göre kırmızı pul biber

Yapılışı : 

Mercimekleri ve karabuğdayları ayrı ayrı bol ılık su ile iyice yıkayın. Geniş bir tencereye önce mercimekleri ve 4 ajda boy çay bardağı suyu koyup orta ateşte pişirmeye başlayın. Mercimekler kaynamaya başladıktan hemen sonra karabuğdayları ilave edin ve pişirmeye devam edin. Bu esnada sık sık çırpma teli ile karıştırmaya devam edin. Karışım suyunu çekince (mercimek ve karabuğdaylar iyice lapamsı pişmiş olmalı) ocağın altını kapatın ve bir kenarda yine ara ara karıstırarak soğumaya bırakın. 
Bu sırada kuru soğanları incecik yemeklik doğrayın, sarımsağı incecik kıyın, maydanozları ve taze soğanları yıkayıp ince ince kıyın.
Kuru soğanları zeytinyağında ufak bir tava ya da tencerede kavurun. Sarımsakları ve salçayı ilave edin kısa bir süre daha karıştırarak ocağın altını kapatın. Kimyon ve tuzunu ekleyin. Soğanlı karışımı mercimeklere ilave edin. Maydanoz ve taze soğanları da ekleyerek (bu sırada arzunuza göre kırmızı pul biber ilave edebilirsiniz) önce kaşık yardımı ile ardından elinizle iyice yoğurun. 
Ufak bir kaseye su koyup elinizi ara ara ıslatarak köfteden ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayıp şekillendirin ve servis tabağına dizin. 



14 yorum:

  1. bu güzel tarifiniz icin cok tesekkürler! glutensiz her zaman tercih ederim ancak mercimek köftesinin karabugdayli da yapabilmesi daha önce aklima gelmedi :o)

    birsey soracagim bir ajda boy cay bardagi kac ml tutar? internette buldugum büyük cay bardaginin miktari 125 ml imis o da ajda cay bardaklari icin gecerli mi yani ayni mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ml miktarını tam bilemiyorum. Tahminim dediğiniz gibi 125 ml civarındadır. Önemli olan ilk malzemeyi hangi bardakla ölçtüyseniz diğer malzemeleri de aynı bardakla ölçmeniz.
      Umarım dener ve beğenirsiniz :)

      Sil
  2. Merhaba, karabuğdayı akşamdan ıslatmak gerekmez mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, karabugdayın aksamdan ıslatmayı gerektirecek bir pişme zorluğu yok. Karabugday kullandıgım hiç bir tarifimde önceden ıslatma işlemi yapmıyorum. Sevgiler :)

      Sil
  3. Bu tarifte agza karabugday tadi geliyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben karabugdayin kendine has koku ve tadini bu tarifte asla hissetmiyorum. Sogan,salça,sarimsak,mercimek gibi tatlar bastiriyor sanirim o tadi.

      Sil
  4. Ajda boy cay bardagi ne?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük boy cay bardagi. Dilediğiniz boy bardak ile yapabilirsiniz.

      Sil
  5. Merhaba, tarif için teşekkürler.Ben yaptım ama 1 çay kaşığı tuz yeterli geldi.Bir de bu tarifinizi face'de paylaştım.Umarım bir sakıncası yoktur.
    https://www.facebook.com/pg/glutensizkedicik/posts/?ref=page_internal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne sakıncası olabilir ki? :)
      Elinize sağlık, begenmenize çok sevindim. Elbette tuz,baharat ..vb damak zevkine bağlı oynanabilir.

      Sil
  6. Elinize sağlık çok güzel gözüküyor. Yapıp denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize emeğinize saglik ... ileri derecede gluten alerjim var ve resmen mercimek koftesi aseriyodum 🤣🤣🤣 bugun hemen yapicam 😇🙏🧡🍀⚘

    YanıtlaSil
  8. Çiğ karabuğday mı kullanıyorsunuz, kavrulmuş satılanlardan mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kavrulmuş kullanmıştım bu tarifte. Ama daha sonraları karabugdayla değilde kinoa ile yaptım daha lezzetli ve daha birbirine tutunur iyi kıvamlı oldu. Nasıl isterseniz onunla deneyebilirsiniz :)

      Sil