13 Kasım 2012 Salı

Soya Eti / Kıyma

Vegan olmayı seçmeme rağmen uzunca sayılabilecek bir süre soya etini evime sokmamış, tadına bile bakmamıştım. Nedeni ise soyanın malum GDO'lu ürünlerin başında gelmesiydi. Güvenerek kullanabileceğim GDO'suz bir marka arayışına girdiğim sırada, Ecolife Organik & Vegan ürünler dükkanı sahibi sevgili arkadaşım Tarkan'a bu konuyu danıştım. Ondan gelen cevap aynen şöyle idi..


'' Dünyada üretilen soyaların çok büyük bir kısmı hayvan yemi olarak kullanılmak üzere yetiştiriliyor ve bu soyaların da çok büyük bir kısmı, hatta neredeyse tamamı genetiği ile oynanmış tohumlardan üretiliyor. İnsanların tüketimi için yetiştirilen soya genel üretimin sadece % 3'lük bir kısmını kapsıyor ve bunlar da genellikle geleneksel çiftçilerin veya organik üreticilerin yetiştirdiği GDO'suz ve organik soyalardan oluşuyor. 


Ecolife Organik & Vegan ürünler dükkanındaki tüm soya ürünleri GDO içermeyen ürünlerdir...Tarım Bakanlığının şu an ki mevzuatına göre bu ürünün üstüne GDO içermediği yazılamıyor ancak bu uygulamanın yakında değişeceğini tahmin ediyorum...Menşeini bildiğiniz soyadan çekinmeyin...Tarım Bakanlığının ithal gıda ürünleri için zorunlu tuttuğu gıda testleri soyalı ürünler için de uygulanmakta ve GDO içeren çeşitlerin gümrükten çekilmesi ve yurda sokulması mümkün olmamaktadır.''

Dolayısı ile ben çoktan  ''Doğalsan Soya Eti'' kullanmaya başladım bile.  Sizlere de önerim endişe duymadan yemeklerinizde bu ürünleri kullanın. 
Ayrıca şunu da belirtmek isterim ki, bence asıl endişe duyması gerekenler hayvan eti tüketenler!!!

Gelelim bu ürünler nasıl kullanılıyor? 
Kullanacagınız kadar kuşbaşı ya da kıymayı 15 dak. kadar bir süre sıcak sayılabilecek ılık suda bekletip süzüyorsunuz ve kullanacağınız yemeğe katıp yemeğinizi pişiriyorsunuz :)

http://vegandukkan.com/index.php/gida/bitkisel-et/dogalsan-teksture-soya-eti-kiyma-300-g.html






2 yorum:

  1. Soyanın bu tür işlenmiş ürünlerinin zararlı olduğunu okumuştum, şimdi bu tarifleri görünce ne yapsam diye düşünüyorum, Doğalsan ürünlerini bende güvenle kullanıyorum ama soyalıları hiç düşünmemiştim

    YanıtlaSil
  2. Eskiden soya sektörü oldukça sıkıntılıydı bir dünya firma vardı ve yapılan yemeklere yüksek oranlarda soya kıyması yada eti konabiliodu ancak yapılan düzenleme ile bunlara sınır getirildi. Oyüzden artık sadece işi iyi yapabilen 3-4 firma kaldı koca Türkiyede eskiden 100lerce firma vardı Soya ürünlerinde sağlam bir firmadan aldığınız takdirde herhangi bir sıkıntı olacağını sanmıyorum


    bu ürünü metro marketinden almıştık herhangi bir sıkıntı yaşamadık

    bu firma sanırım http://www.soyfleks.com

    YanıtlaSil