2 Temmuz 2012 Pazartesi

Pratik Badem Sütü Yapımı

Yemişlerin kralı bademden yapılan, bol kalsiyum içeren ama kolesterol ve laktoz içermeyen, üstelik oldukça da faydalı mis gibi doğal bir sütten bahsediyorum..
Veganların vazgeçilmezi lezizzz badem sütünü yapmak en az içmek kadar keyifli :)




Malzemeler : 



Yapılışı : 

Ön hazırlık olarak bademleri en az 
8 saat içme suyunda bekletiyoruz. 



Suda beklemiş bademlerin 
bekleme suyunu döküp, 
bademleri akan su altında 
güzelce yıkıyoruz ve blender'a 
atıp 3 bardak içme suyu 
ilave ediyoruz.


Blender'ı orta seviyede 1 dk. 
kadar çalıştırıyoruz.


Geniş ağızlı bir sürahiye, tülbent 
kesesi yerleştirip, blender'daki 
badem karışımını kesenin içine 
döküyoruz. 



Tülbenti sürahinin içinden 
çıkarmadan önce, badem 
pürelerini avucumuzla iyice 
sıkıp, sütün tamamının sürahiye 
akmasını sağlıyoruz.


İşte badem sütümüz hazır :)


Tarif ile ilgili notlar : 


  • Hazırladığınız badem sütünü buzdolabında ağzı kapalı cam bir sürahide 3 gün bozulmadan koruyabilirsiniz.
  • Badem sütünüzü yulaf ezmesi gibi kahvaltılıklarınızda, smoothie'lerinizde, shake'lerinizde, kahvenizde, kurabiyelerinizde, keklerinizde, böreklerinizde ve tatlılarınızda kullanabilirsiniz. 
  • Badem sütünüzden kalan posayı atmamanızı tavsiye ederim. Bu lezzetli posayı kurabiyelerinizde, keklerinizde, çorbalarınızda, kahvaltılıklarınızda, salatalarınızda, tatlılarınızda kullanabilirsiniz. 

17 yorum:

  1. Blogunuzu çok beğendim, vegan olmasam da tarifler ve tarzınız çok hoşuma gitti.

    Sormak istediğim bir şey vardı onu da sorayım da, bu badem sütünün yağ oranı ne durumda?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmenize çok memnun oldum :)
      Zannediyorum ki, normalde bademin yağ oranı ne oranda ise, süt haline getirilmiş hali de o orandadır..

      Sil
  2. Merhaba,

    Smoothie yaparken cogunlukla badem ve ceviz sutu kullaniyorum. Oldukca lezzetli ve tarif icin tesekkurler. Ceviz sutude ayni yontemle yapiliyor ve omega 3 acisindan oldukca zengin. Denemenizi tavsiye ederim.

    www.cevizhane.org

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler..
      Cevizden de süt yapıldığını duydum ama hic denemedim. Oneriniz icin tesekkurler yakin zamanda deneyecegim..

      Sil
  3. merhaba, bademlerin kabuklarını soymak gerekmiyor mu ? çünkü badem kabuğunun zararlı olabileceğini okumuştum.

    YanıtlaSil
  4. Kabuklari soyarak da yapabilirsiniz tabii. Tamamen tercih meselesi.
    Badem kabugunun zararli olabilecegini hic duymadım!

    YanıtlaSil
  5. Blanderım yok ve badem sütü yapmak istiyorum. Havanda ezsem olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havanda badem lerin yeteri kadar ezilip suyunu çıkaracağını sanmam

      Sil
    2. ağır güçlü bir havanınız varsa ezilir. kol gücü ve gürültüden rahatsız olmayacak sabırlı komşularınızın varsa birde :)

      Sil
  6. Şimdi tarifinizi uyguladım, hele bir de Datça bademiyle yapılınca çok leziz oluyormuş.

    YanıtlaSil
  7. Tafinizi şimdi uyguladım, hele bir de Datça bademiyle yapılınca çoook lezzetli oluyormuş. :)

    YanıtlaSil
  8. blenderınızın modeli nedir? neyi tavsiye dersiniz? güç olarak vs?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben arcelik lal kullanıyorum. Yeni bir model degil. Motor gücü yüksek bir model,iyi bir marka tercih etmenizi oneririm.

      Sil
    2. Ben arcelik lal kullanıyorum. Yeni bir model degil. Motor gücü yüksek bir model,iyi bir marka tercih etmenizi oneririm.

      Sil